Щоб жонглювати робочими і особистими справами, важливо відчувати себе бадьорою і зосередженою. Можливо, ви читали книги по тайм-менеджменту, брали участь в марафонах, які обіцяли навчити «встигати все», але не відчули особливих змін. Давайте позначимо опорні точки для нових звичок, що допоможуть вам бути продуктивнішою без десятка чашок еспресо і нескінченних списків справ.
Плануйте все: зустрічі, робочі завдання, покупки, візити до майстра манікюру або до лікаря, і тримайте це в одному місці. У моєї подруги на холодильнику висить планер на місяць, куди вони з чоловіком вписують справи і активності, інша пара користується календарем Google, синхронізуючи його між собою. Це прибирає хаос, скорочує час на прийняття рішень, дозволяє кожному члену сім’ї бачити загальну картину і не питати один одного кожен раз: «Ти зможеш в середу забрати дитину з футболу?».
Список справ теж потрібен, і хитрість в тому, щоб складати відразу…два. В один вписуйте завдання майбутнього дня, в інший — довгострокові завдання. Вирішуючи короткострокові питання, я бачу, що все йде за планом, динаміка роботи радує мене, дає сили братися за більш складні справи і, в кінцевому підсумку, виконати все в строк без надриву.
Як виглядає ваш ранок? Тільки відкрили очі, рука тягнеться за смартфоном перевірити пошту, соціальні мережі і робочий чат? Снідаєте перед монітором? Таким чином ви вбиваєте свою продуктивність. Початок дня — ваше паливо. Придумайте ритуал і дотримуйтеся його. Мені, наприклад, подобається встати раніше за доньку, не поспішаючи прийняти душ, зробити зарядку, включити музику — собі для настрою, дитині — щоб легше прокинутися. Поки готую сніданок, випиваю склянку теплої води з лимоном. Ці нехитрі дії і «домашній» ранок приводять мене в робочий стан.
Так, знову «спати достатню кількість годин» і «правильно харчуватися». Якщо вам складно зробити режим звичкою, ось лайфхак. Наш мозок завжди в пошуку спрощення завдань, тому легко перетворює повтори поведінки в звичку і дотримується їх на автоматі. Перетворюйте бажану поведінку (заснути до 22:00, почитати книгу півгодини, пити воду після кави, робити зарядку перед сніданком) в рутину. Регулярно виконуючи певні дії в одному і тому ж місці в один і той же час, ви допомагаєте мозку засвоїти їх і перевести в категорію «звичка».
У вас включені повідомлення про лайки в Instagram або про нові постах в Telegram-каналах? Вимикайте. Ігноруйте рекламні дзвінки, пропозиції «вписатися» в сумнівний giveaway, повідомлення від палких турецьких чоловіків, телефонні опитування, після яких вас ще довго будуть бомбити пропозиціями, «від яких неможливо відмовитися». Час — ваш ресурс. Непоправний. Не втрачайте його, відволікаючись на кожен «дзинь».
Чули про вираз «з’їсти жабу»? Так називають складну або неприємну справу, і частіше «їсти жабу» закликають з ранку — коли впораєшся з важким або противним завданням в першій половині дня, до решти справ берешся з великим ентузіазмом і внутрішнім «я — молодець!». Енергія цього відчуття часто занурює нас в потік, і інші справи вирішуються немов самі по собі.
Пілатес або танці, пробіжка або бокс, плавання або навіть елементарна зарядка будинку з ранку — вже добре. Не давайте собі застрягти на офісному стільці і за кермом, ворушіться. Ходити пішки або підніматися по сходах в офіс — теж варіант, почніть хоча б з нього. Фізичні навантаження допомагають справлятися зі стресом і тривогою, підвищують витривалість і виділення гормонів щастя.
Нейробіолог Ерл Міллер вивчає механізми роботи пам’яті. В результаті досліджень він дійшов висновку, що звичка робити кілька справ одночасно сильно перевантажує наш мозок. Для концентрації уваги йому потрібна глюкоза, а в режимі мультитаскінгу вона витрачається в рази сильніше, мозку нічим харчуватися — привіт, втома.
Вашому організму потрібно оновлюватися. Встаньте зі стільця, пройдіться по офісу, заваріть чай, намагайтеся ні про що не думати. Коротке перезавантаження підвищить ефективність.
Вічні «що вдягнути» і «що готувати» викрадають наш час. Вирішується це просто: потрібно виділити годину і скласти зразок меню на тиждень. Трохи більше часу потрібно, щоб переглянути гардероб, відібрати те, що ви вже не носите, а з решти речей, взуття та аксесуарів зробити і сфотографувати готові комплекти. Ці шпаргалки полегшать вам життя і заощадять час.
Вам не потрібно бути буддистом, щоб навчитися ставити потік думок на паузу. Є багато додатків для смартфонів, які стануть вашими провідниками в світ медитації. Про її користь можна написати окрему статтю, але в рамках теми продуктивності позначу ключові моменти. Практикуючи медитацію, ви уповільнюєте реакцію мозку на стрес, покращуєте концентрацію уваги, пам’ять і здатність до навчання, а ще заповнюєте нестачу сну.
Влаштовуйте справжній вихідний: з можливістю повалятися з ранку в ліжку, почитати журнал чи подивитися кіно, зустрітися з друзями, погуляти по улюблених місцях. День, в якому немає місця робочим питанням ( «Я тільки перевірю звіт, і все»), побутовим завданням («Прибрати, випрати штори, наготувати їжі на тиждень вперед») та іншим обов’язкам. Турбота про сім’ю, чиста квартира і повний холодильник — це важливо, але важливо іноді робити тільки те, що вас радує і розслабляє. Якщо це випічка та прасування — прекрасно, займайтеся, якщо це серіали і шоколадне печиво — дозвольте собі це. Після дня «нічогонероблення» ваші батарейки запрацюють з новою силою, і ви будете готові брати нові вершини.
Якщо ви знаєте інші працюючі способи бути продуктивними, поділіться, будь ласка, в коментарях — я завжди в пошуку свіжих ідей як для себе, так і для вас.
Ім'я користувача: | |
---|---|
Номер картки лояльності: | |
Бонусів на рахунку: | |
Кешбек-бонусів на рахунку: |
Коментарі покищо відсутні